Βρώμη: Τα οφέλη στην υγεία μας.

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που έχει πολλά οφέλη για την υγειά μας. Θεωρείται ιδιαίτερα υγιεινή τροφή. Η ανακάλυψη μετά από κλινικές έρευνες ότι η βρώμη μειώνει τις ποσότητες της  LDL χοληστερίνης («κακή») στο αίμα την έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή τα τελευταία χρόνια. Μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στην βρώμη είναι τα εξής: υδατάνθρακες, διαιτητικές ίνες, λιπαρά, πρωτεΐνες, βιταμίνη Β9 και Β5, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρος και β-γλυκάνη. Αναλυτικότερα τα οφέλη της βρώμης:

  • Μειώνει τη χοληστερόλη

Όπως είδαμε και παραπάνω, η βρώμη έχει την ικανότητα , λόγω της β-γλυκάνης να δεσμεύει και να απομακρύνει την «κακή» χοληστερόλη χωρίς να επηρεάζεται η «καλή» χοληστερόλη.

  • Βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Η καθημερινή κατανάλωση βρώμης βοηθά στην καταπολέμηση της υπέρτασης και μειώνει την αρτηριακή πίεση.

  • Δημιουργεί αίσθημα κορεσμού

Καταναλώνοντας την, δημιουργείται αίσθημα κορεσμού και αποτρέπεται η υπερκατανάλωση φαγητού λόγω πλήξης ή άγχους. Επιπλέον είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και με αυτό τον τρόπο ενισχύει την ικανοποίηση της όρεξης, συνεπώς μπορούμε να ελέγξουμε το βάρος μας ευκολότερα.

  • Βοηθά το πεπτικό σύστημα

Λόγω των φυτικών ινών, η βρώμη βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

  • Διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα το σάκχαρο

Η κατανάλωση της βοηθά στην αργή και σταδιακή αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Αυτό προλαμβάνει πολλές επιπλοκές που έχουν να κάνουν με τον σακχαρώδη διαβήτη.

  • Έχει αντικαρκινική δράση

Οι νιφάδες βρώμης περιέχουν ένα πλήθος φυτοχημικών ουσιών. Οι φυτοχημικές ουσίες βοηθούν στη μείωση κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.
Επίσης, η υψηλή κατανάλωση φυτικών ινών έχει συνδεθεί άμεσα με την μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνων που σχετίζονται με ορμονικές διαταραχές, όπως είναι ο καρκίνος του στήθους, των ωοθηκών, της μήτρας, αλλά και του προστάτη στους άντρες.

  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Οι β-γλυκάνες που περιέχονται στην βρώμη βοηθούν και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και με αυτό τον τρόπο να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε λοιμώξεις.

  • Είναι ασφαλής για όσους έχουν δυσανεξία στην γλουτένη

Η βρώμη είναι από τα δημητριακά που περιέχουν ελάχιστη γλουτένη. Αυτό σημαίνει πως σε αντίθεση με άλλα δημητριακά, η βρώμη είναι ασφαλής για εκείνους που έχουν δυσανεξία στην γλουτένη

Μη χάνετε χρόνο. Απολαύστε όλα τα οφέλη της βρώμης ξεκινώντας από σήμερα!

Πηγές: wikipedia, meygeia.gr, mag.sigmalive.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.